Spalanie tłuszczu z niektórych części ciała może okazać się bardzo problematyczne. Wiedzą o tym szczególnie osoby posiadające piękną sylwetkę, ale jednocześnie zmagające się z jednym obszarem ciała z którego pozbycie się niechcianego tłuszczu może wydawać się niemożliwe. Często jest tak z ramionami a mówiąc bardziej potocznie pelikanami.

Tak zwane pelikany to ramiona z w których dolnej części mieści się uciążliwy i ciężki do spalenia tłuszcz. Jednak przy pomocy odpowiednio zbilansowanej diety i regularnych ćwiczeń możesz pozbyć się problemu. Na początku warto sobie uświadomić, iż tłuszcz spalany jest równomiernie z całego ciała dlatego poza ćwiczeniami przeznaczonymi do pozbycia się pelikanów warto angażować się w treningi spalające tłuszcz z całego ciała. Szczególną uwagę poświęć treningom angażującym ramiona takich jak pływanie, tenis czy siatkówka. Najlepiej ćwiczyć co dwa dni i na zmianę wykonywać ćwiczenia angażujące całe ciało oraz te szczególne poświęcone spalaniu tłuszczu z ramion. Poniżej znajdziesz kilka propozycji ćwiczeń, które skutecznie pozwolą ci na pozbycie się tłuszczu z tej okolicy.

Pierwsza propozycja to pompki

Jeśli zbyt ciężkie są dla ciebie te w tradycyjnej formie, możesz wykonywać je na kolanach. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia po 20 powtórzeń.

Druga propozycja to dotykanie ramion w podporze

Aby wykonać to ćwiczenie przyjmij pozycję jak do tradycyjnej pompki, ale stopy rozłóż nieco szerzej. Na zmianę dotykaj lewą ręką prawego barku a prawą lewego. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia po 20 powtórzeń.

Kolejna propozycja to wspinanie się na przedramionach

Przyjmij pozycję jak do deski, podnieś się na jednej ręce a następnie dodaj drugą tak, aby być w pozycji jak pozycja wyjściowa w poprzednim ćwiczeniu. Następnie znowu zjedź niżej najpierw opuszczając jeden a później drugi łokieć. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia, każda seria powinna trwać 30 sekund.

Czwarte ćwiczenie to wspinaczka.

Przyjmij pozycję jak do tradycyjnej pompki i naprzemiennie podciągaj nogi do klatki piersiowej. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia. Każda seria powinna trwać 30 sekund.

Ostatnia propozycja ćwiczenia to odwrócone pompki.

Usiądź na krześle, kanapie albo taborecie, następnie oprzyj ręce przy biodrach. Oderwij pupę od siedzenia i przyjmij pozycję jakbyś siedział w powietrzu, tak aby nogi tworzyły kąt prosty a ręce były oparte o siedzenie. Następnie zejdź pupą w dół, chwilę przytrzymaj i podnieś się w górę. Wykonaj 4 serie tego ćwiczenia a w każdej serii niech będzie 20 powtórzeń.

Na początku niektóre ćwiczenia mogą sprawiać trudność a wykonanie ich w zalecanych seriach i ilościach może okazać się niemożliwe. Jeśli jednak będziesz konsekwentnie i starannie wykonywał ćwiczenia twoja sprawność poprawi się i w odpowiednim czasie będziesz w stanie wykonać cały trening.

Powyższe ćwiczenia świetnie spalają tłuszcz z ramion i możesz dzięki nim pozbyć się uciążliwych pelikanów. Pamiętaj jednak o odpowiednio zbilansowanej diecie, odpowiedniej ilości wody oraz o regularnych treningach.

Zdjęcie autorstwa Karolina Grabowska z Pexels