Redakcja poleca Zdrowie

Zdrowa żywność organiczna

żywność

Aby produkty spożywcze zostały oznaczone jako organiczne, muszą spełnić wiele surowych wymagań. W tym artykule dowiesz się, jak sprawdzić, czy dany produkt faktycznie jest organiczny.

Jeśli zależy nam na zachowaniu odporności i dobrego samopoczucia, w trakcie zakupów warto rozglądać się za organicznym jedzeniem. Nie ma ono w sobie nic toksycznego ani sztucznego, w przeciwieństwie do żywności przetworzonej. Z założenia jest zdrowsze i bardziej wartościowe.

Produkty roślinne kwalifikują się jako organiczne, jeśli ich uprawa odbywała się bez udziału pestycydów, nawozów sztucznych lub nawozów organicznych produkowanych z osadów ściekowych. Organiczne produkty pochodzenia zwierzęcego muszą pochodzić od zwierząt karmionych wyłącznie paszą organiczną i regularnie przebywających na świeżym powietrzu. Nie wolno podawać im antybiotyków ani hormonów wzrostu.

Uwaga!

Jeśli produkt został oznaczony jako „naturalny” albo „eko”, nie musi to oznaczać, że jest organiczny! Żywność organiczna a ekologiczna to zupełnie co innego. Konsumenci muszą tu zachować ostrożność. Korzystając z rosnącej popularności zdrowej żywności, producenci prześcigają się w zapewnieniach, że ich produkty zaliczają się do tej kategorii. Jednak określenie „organiczny” jest wciąż chronione prawnie, dlatego jest najlepszym wyznacznikiem jakości.

Istnieją trzy kategorie żywności organicznej

„Wyprodukowany ze składników organicznych” oznacza, że produkt ma w składzie od 70% do 94% składników organicznych. Pozostaje pytanie, co jeszcze znajduje się w takim składzie? Warto uważnie czytać etykiety, by nie kupić jedzenia zawierającego substancje, które nam szkodzą. Produkt z oznaczeniem „organic”, „organic food” lub „organiczny” to już wyższa półka – muszą zawierać przynajmniej 95% składników organicznych. Natomiast napis „100 % organic” czy „100 % organiczny” oznacza produkt najwyższej jakości, stworzony wyłącznie ze składników organicznych.

W czasach pośpiechu i stresu, warto zadbać o zdrowe odżywianie. Chociaż nieprzetworzone produkty organiczne są droższe od niskiej jakości żywności przetworzonej, warto w nie zainwestować, żeby później nie wydawać jeszcze większych pieniędzy na leki i opiekę zdrowotną.

Sprawdź:   Dieta kopenhaska i jej czarne oblicze

Zdjęcie autorstwa Trang Doan z Pexels

Może Ci się także spodobać

Kobieta chora

5 sposobów na rotawirusa

  • 3 stycznia 2020
Zakażenie rotawirusami jest szczególnie uciążliwe. Silne wymioty, biegunka, ból brzucha i uczucie ogólnego rozbicia uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Tak zwana grypa żołądkowa lub grypa jelitowa wyklucza z życia nawet na kilka
amarantus

Amarantus, czyli jedna z najpożywniejszych roślin świata

  • 4 stycznia 2020
Amarantus, inaczej nazywany szarłatem, jest jednym z tak zwanych pseudozbóż, które uprawia się od tysięcy lat. Roślina jest wyjątkowo odżywcza, a jej właściwości docenili już Indianie i mieszkańcy Himalajów. W
Kobieta uprawiająca sport

Aminokwasy niezbędne dla mięśni

  • 4 stycznia 2020
Najbardziej znanymi aminokwasami są BCAA. Są one odpowiedzialne za regenerację masy mięśniowej oraz jej budowę. Składają się z izoleucyny, waliny i leucyny. Organizm jednak nie ma zdolności syntezowania tych substancji.
Migdały

Białko a redukcja tkanki tłuszczowej

  • 8 stycznia 2020
Białko to nie tylko budulec masy mięśniowej, ale także doskonały spalacz tłuszczu. Główne jego zadanie to działanie anaboliczne oraz antykataboliczne. Można dokonać podziału białek ze względu na prędkość, z jaką