Redakcja poleca Sport

W czym pomaga codzienne uprawianie jogi?

joga

Joga to forma ćwiczeń, która z pozoru nie jest wymagająca i nie męczy. Może taka być, ale bardzo łatwo skomponować za jej pomocą porządny trening wpływający na wszystkie partie ciała. Każda osoba ma szansę skorzystać na jej stosowaniu, trzeba tylko dobrze wybrać dla siebie asany i poziom ich trudności. Joga to bowiem nie tylko ciekawy sposób na urozmaicenie treningu, ale także doskonała okazja do poprawy swojego stanu zdrowia.

Joga nie wymaga biegania czy męczenia się w inny sposób, ale można za jej pomocą ćwiczyć swoją kondycję i siłę. Wiele asan wymaga od osoby ćwiczącej przyłożenia się do zadania, co sprawia, że osoba niedoświadczona cały czas zwiększa swoje umiejętności, nawet jeśli początkowo się męczy. To pierwsze i najoczywistsze efekty, które niesie za sobą korzystanie z tej formy ćwiczeń. Wpływa na każdy element, pod jaki dobierze się zadania. Oznacza to, że może wzmacniać mięśnie albo skupiać się na zwiększeniu rozciągliwości.

Joga pomaga radzić sobie z problemami zdrowotnymi, jakimi jak wypadające z biodra nogi, problemy z rozciąganiem się, a nawet problemy ze wzrokiem. Choć może się to wydawać niesamowite, to asany skupiają się na wielu różnych częściach ciała i sposobie ich funkcjonowania. Stosowanie asan w porozumieniu z rehabilitantem albo trenerem może pomóc zahamować zmiany chorobowe zachodzące w organizmie, albo nawet cofnąć ich destrukcyjny proces. Ważne jest jednak, żeby robić to pod okiem kogoś, kto się na tym zna, aby nie wykonywać zbyt wymagających ćwiczeń i tym samym nie wpaść w jeszcze mniejsze problemy.

To jednak nie wszystko, co może dać komuś joga. Bardzo ważne są też jej właściwości wyciszające. Korzystanie z niej na co dzień wzmacnia ciało, ale daje także przyjemne wytchnienie od rzeczywistości, pozwala uspokoić myśli i skupić się na sobie. Osoby, które regularnie po nią sięgają, mogą spokojnie przygotować się na nadchodzący dzień, uczą się panować nad stresem i coraz są bardziej otwarte na zmiany. To nie zasługa samych ćwiczeń, ale wykonywania ich w sposób odpowiedni, dokładny i regularny. W czasie ćwiczeń można w pełni poddać się swobodnemu nurtowi myśli i nad nimi zapanować.

Sprawdź:   [Quiz] Piłka Nożna. Sprawdź czy znasz się na piłce nożnej.

Zdjęcie autorstwa Burst z Pexels

Może Ci się także spodobać

Crossfit - workput, ćwiczenia

3 najskuteczniejsze treningi na spalanie tkanki tłuszczowej

  • 3 stycznia 2020
Rozpoczęcie treningów wśród osób cierpiących na nadwagę i otyłość zazwyczaj wynika z chęci przyspieszenia procesu redukcji wagi i spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jakie treningi są najlepsze dla osób, chcących spalić
Migdały

Białko a redukcja tkanki tłuszczowej

  • 8 stycznia 2020
Białko to nie tylko budulec masy mięśniowej, ale także doskonały spalacz tłuszczu. Główne jego zadanie to działanie anaboliczne oraz antykataboliczne. Można dokonać podziału białek ze względu na prędkość, z jaką
Trening na świeżym powietrzu

Boot Camp czyli całoroczny trening na świeżym powietrzu

  • 9 stycznia 2020
Boot Camp jest treningiem, który w założeniu zawsze odbywa się na świeżym powietrzu. Niekiedy organizuje się go w klubach fitness, jednak lepiej jest zdecydować się na jego tradycyjną wersję. Ćwiczenia
Rozciąganie

Rolowanie czyli połączenie ćwiczeń i masażu

  • 10 stycznia 2020
Niewiele ćwiczeń może być wykonywanych niezależnie od wieku czy poziomu kondycji fizycznej. Rolowanie zalicza się jednak do tego wąskiego grona. Ćwicząc z rolkami, można pozbyć się bólu mięśni i osiągnąć