Dziś ponad połowa polskich dzieci chce nimi zostać. Ponadto ich rodzice również coraz częściej deklarują, że taki zawód dla swojej pociechy by preferowali. Wbrew pozorom nie jest to wcale głupi czy nieodpowiedzialne. To influecnerzy zarabiają dziś największe pieniądze. Co ich cechuje? Nie mają specjalnych kwalifikacji, czy umiejętności. Wszystko, czego potrzebują, to zasięgi na swoich social mediach.

Kto może zostać influencerem?

Dziś nie musisz kończyć żadnych kursów ani zdobywać niedostępnej dla innych wiedzy, aby stać się bogaczem. Wszystko, czego potrzebujesz, to telefon, konto na mediach społecznościowych i grupa znajomych, żeby na początku zebrać zasięgi. Teraz twoim najważniejszym zadaniem jest systematycznie publikowanie treści i pokazanie siebie w jak najlepszym wydaniu. Ważne jest, żebyś miała na siebie pomysł i najlepiej pisała bądź mówiła o tym, co naprawdę Cię interesuje. Dziś cenimy sobie szczerość i naturalność w internecie, żebyśmy mogli poczuć się bardziej jak nasz idol, nawet jeśli zdajemy sobie sprawę, że to, co widzimy, jest tylko przygotowaną dla nas iluzją.

Nas czym zarabiamy jako influencer?

Każdy, kto zgromadzi wokół siebie większą społeczność, może liczyć na nawiązanie współpracy z potencjalnymi reklamodawcami, którzy w zamian za polecenie ich produktu lub usługi chętnie nam zapłacą. W zależności od tego, jak wiele osób śledzi nas online, tyle dostaniemy. Mniejsi twórcy często muszą niestety zadowolić się barterem, czyli reklamą w zamian za dostanie produktu za darmo, jednak te największe profile, które uzbierały wokół siebie ponad milion obserwatorów spokojnie wyciąganą stawki mocno przekraczające kilkaset tysięcy złotych za wzięcie udziału w kampanii promocyjnej. Takie pieniądze to już naprawdę coś wartego pokazania się w internecie.

Kiedy zacząć działać w social mediach?

Wypadałoby powiedzieć, że każda chwila jest dobra, żeby zacząć, ale to nie do końca prawda. Social media rządzą się swoimi prawami i chętniej podsuwają swoim użytkownikom treści, które obecnie są popularne, często z nadzieją, że zainteresują też tę daną osobę. Dlatego najlepszy moment na zaczęcie prowadzenia swojego profilu to chwila, w której pojawia się zupełnie nowy trend i szybko nabiera na popularności. Musisz być jednak bardzo czujna i wystartować w momencie, kiedy rynek nie jest jeszcze zalany treściami na ten temat. Wymaga to od nas dużej znajomości social mediów i wyczucia swoich obserwatorów, bo nie chcemy stracić tych, których już mamy.

Zdjęcie autorstwa Blue Bird z Pexels