Czy nie odpoczywasz wystarczająco i czujesz potrzebę pozbycia się nagromadzonego stresu? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię, czym jest gryfonia i jaki jest jej wpływ na Twoje zdrowie.

Czasami nasz styl życia nie pozwala nam na utrzymanie odpowiedniej jakości snu. Wiele osób przyznaje, że nie przesypia nawet 7 godzin, albo że ich odpoczynek jest zakłócany przez całą noc.

Oczywiste jest, że sytuacja ta ma negatywny wpływ, zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Utrata godzin snu oznacza okradanie naszego zdrowia z jakości, ponieważ brak snu może prowadzić do takich konsekwencji jak stres, depresja, nadwaga, a nawet problemy z układem krążenia.

Co to jest gryfonia?

Griffonia jest to roślina, która pomaga poprawić zaburzenia snu, nastroju i apetytu. Można ją opisać jako roślinę składającą się ze strąków, które dojrzewają od sierpnia i zawierają od jednego do czterech nasion.

Chociaż zazwyczaj wykorzystuje się strąki rośliny, liście można również stosować jako napar łagodzący objawy nudności, wymiotów, biegunki i kaszlu. Jeśli jeszcze nie znasz tej rośliny, wyjaśnimy Ci szczegółowo, do czego jest wykorzystywana i jakie korzyści może przynieść Twojemu organizmowi.

Griffonia pochodzi z Afryki Zachodniej. Zazwyczaj rośnie na Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Ghanie, ale można go również znaleźć w Liberii, Togo, Gabonie i Kongo. Występuje często w zaroślach, lasach wtórnych i na równinach nadmorskich. Od czasów starożytnych był używany jako warzywo lub w medycynie tradycyjnej.

Wiele właściwości i korzyści płynących z gryfonii.

Nasiona tej rośliny są bogate w 5-HTP. Aminokwas ten jest wytwarzany z L-tryptofanu, bezpośredniego prekursora serotoniny i dlatego pomaga w utrzymaniu zrównoważonego nastroju. Przyczynia się również do regulacji rytmów okołodobowych oraz do modulacji lęku i agresji.

Mówi się również, że ma właściwości anksjolityczne i pomaga poprawić jakość snu, co prowadzi do lepszego odpoczynku.

Serotonina odgrywa kluczową rolę w regulacji cyklu snu, ponieważ jest syntetyzowana z tryptofanu, który jest uzyskiwany z niektórych pokarmów lub suplementów zawierających go, do produkcji melatoniny. W rzeczywistości często nazywany jest „hormonem snu” i z tego powodu gryfonia od dawna jest wykorzystywana jako prekursor melatoniny, dzięki zawartemu w niej 5-HTP.

Dla kogo jest zalecana?

Ze względu na swoje właściwości i korzyści, jakie daje, jego stosowanie jest zwykle zalecane dla osób o następującym profilu.

1. Osoby cierpiące na depresję z powodu niedoboru serotoniny.

2. Osoby, które mają problemy z zasypianiem lub budzą się często w ciągu nocy.

3. Dla osób z problemami stresowymi lub lękowymi, które potrzebują odprężenia i poprawy nastroju.

4. Osoby z zaburzeniami odżywiania.

5. Dla osób cierpiących na bóle głowy, ponieważ może pomóc zrelaksować ciało i zmniejszyć odczuwanie bólu.

Zdjęcie autorstwa Acharaporn Kamornboonyarush z Pexels