Kuchnia Redakcja poleca

Wakame. Co warto wiedzieć o tych algach?

wakame

Algi zajmują coraz ważniejsze miejsce w naszej diecie. Dla jednych są roślinną alternatywą dla ryb, dla innych sposobem na urozmaicenie swego menu. Bez względu na to, z jakiego powodu po nie sięgniemy, jedno jest pewne – nasz organizm sporo na tym zyska.

Wśród tych alg, które mają szerokie grono sympatyków, pojawiają się algi wakame. Wodorosty te świetnie sprawdzają się i w klasycznych przepisach na azjatyckie dania, i w potrawach europejskich, do których stają się ciekawym dodatkiem. Co warto wiedzieć o wakame?

Przede wszystkim to, iż są one dodatkiem o ogromnej wartości odżywczej. To rewelacyjne źródło wielu witamin i minerałów, bez których zdrowa dieta nie może się obejść. Kwas foliowy, wapń, żelazo – oto najważniejsze składniki odżywcze, jakie znajdziemy w tych wodorostach. Wakame to jednocześnie moc witamin z grupy B oraz witamina C, która skutecznie wspiera nasz układ odpornościowy. Po algi te warto też sięgać ze względu na sporą ilość sodu, mogącego regulować gospodarkę wodną naszego organizmu, oraz bardzo ważnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych z grupy omega-3.

Zdrowa dieta z takim dodatkiem każdemu z nas przyniesie wiele korzyści

Przede wszystkim algi wakame mogą nam pomagać w utrzymaniu dobrej formy, a jednocześnie ułatwiać nam odchudzanie. Wiadomo, że są one niskokalorycznym dodatkiem do menu, przy czym na długo zapewniają nam uczucie sytości. Swoje robi też zawartość znacznych ilości fukoksantyny, czyli brązowego barwnika, który hamuje akumulację tłuszczu w komórkach. Zdrowa dieta, w której regularnie pojawiają się wodorosty wakame, stanowi też cenne wsparcie dla układu krążenia, dzięki czemu jesteśmy skuteczniej chronieni przed miażdżycą i chorobami serca. Wakame może okazać się też cennym wsparciem dla tych osób, które chcą do minimum ograniczyć ryzyko rozwoju nowotworów. To jeszcze nie wszystkie zalety alg. Wakame korzystnie wpływają na ciśnienie krwi i pracę tarczycy, a dzięki swej wartości odżywczej, wspierają też proces regeneracji komórek.

Sprawdź:   Dieta antyhistaminowa na nietolerancje pokarmowe

Wakame to wodorosty o dość charakterystycznym wyglądzie

Mają charakterystyczną oliwkową barwę oraz lekko słony smak. W Japonii i Korei świetnie sprawdzają się jako składniki zup i sałatek, na tym jednak możliwości wykorzystania ich w kuchni się nie kończą. Wakame często uwzględniają wegańskie przepisy, dzięki którym możemy przygotować przysmaki będące roślinną alternatywą dla ryb. Ciekawy smak sprawia, że idealnie sprawdzają się one jako dodatek do dań warzywnych oraz potraw z makaronem.

Photo by Dilara Yilmaz on Unsplash

Może Ci się także spodobać

Napój orzeźwiający

Orzeźwiający napój na upalne dni

  • 6 stycznia 2020
W upalne dni apetyt jest mniejszy niż zwykle, lecz zastępowanie jedzenia wyłącznie wodą jest nierozsądne. Zdrową i sycącą przekąską na lato jest malinowa aqua fresca, czyli orzeźwiający koktajl z owoców.
Cebula i czosnek

Cebula na zdrowie, czyli jakie dolegliwości leczy

  • 14 stycznia 2020
Cebula jest jednym z najłatwiej dostępnych i najzdrowszych warzyw. Jej stosowanie na różnego rodzaju infekcje skraca czas trwania choroby. Warzywo chroni przed zaparciami, oczyszcza organizm, wzmacnia serce i reguluje poziom
Depresja i spadek nastroju

Co jeść, aby uchronić się przed spadkami nastroju?

  • 15 stycznia 2020
Wiosenne spadki nastroju są związane głównie z mniejszą ilością światła słonecznego w ciągu dnia oraz niedoborami różnych składników w diecie. Uzupełnienie posiłków w witaminy i minerały pomaga przetrwać trudny okres
Warzywa

Dieta Andersona to dieta niełączenia białek i węglowodanów

  • 29 stycznia 2020
Mianem diety Andersona określa się program żywieniowy, którego głównym założeniem jest niełączenie białek i węglowodanów. Stosowanie się do zasad diety pozwala zrzucić nawet 2 kg w ciągu 2 tygodni. Szybsze