Zdrowie

Suplementy diety – czy naprawdę ich potrzebujemy

suplementy diety

Media wyrobiły w nas przekonanie, że bez nich nasza dieta nie byłaby odpowiednio wartościowa. Zaczynamy wręcz uważać, że musimy po nie sięgać i dlatego bez mrugnięcia okiem wydajemy na nie olbrzymie pieniądze.

Suplementy diety rzeczywiście są korzystnymi preparatami o wielu dobrych właściwościach, ale jednak nie powinniśmy ich stawiać na równi ze zdrowym trybem żywienia, na który będzie się składać wartościowe jedzenie, aktywność fizyczna i dobrostan psychiczny. Niektórym osobom takie produkty nie są do niczego potrzebne. A szkoda by było wydawać pieniądze na coś, co nic nam nie da.

Nie bierzmy więc suplementów diety tylko dlatego, że polecił je nam ktoś ze znajomych. Niektórych z nich tak naprawdę w ogóle nie opłaca się kupować, a najlepszym tego przykładem są kapsułki z witaminą C. Uwielbiamy je przyjmować. Jako Polacy spośród wszystkich suplementów diety zdecydowanie najczęściej sięgamy właśnie po te z kwasem askorbinowym. Wydaje się nam, że witamina C ustrzeże nas przed wszystkimi chorobami i pozwoli nam uniknąć przeziębienia bądź grypy w sezonie jesienno-zimowym. A nie jest to prawda. Przeprowadzono liczne badania na ten temat i każde z nich potwierdziło, że witamina C nie chroni przed chorobami. Jedyne, co może zrobić, to przyspieszyć nasz powrót do zdrowia. Niekoniecznie jednak musimy przyjmować ją pod postacią tabletek, zwłaszcza jeśli nie jesteśmy pewni ich jakości i nie wiemy, czy przypadkiem nie zostały zanieczyszczone innymi substancjami.

A akurat suplementy diety z witaminą C możemy łatwo zamienić na klasyczne produkty spożywcze. Tę substancję znajdziemy dosłownie we wszystkich artykułach żywnościowych. Największe jej ilości występują w: owocach dzikiej róży, czerwonej papryce, zielonej papryce, owocach jagodowych, kiwi, jabłkach, pomarańczach, brokułach, jarmużu, ziemniakach oraz warzywach kapustnych. Jeżeli nasza dieta będzie obfitować w te produkty spożywcze, witamina C w tabletkach przestanie nam być potrzebna.

Sprawdź:   Dieta antyhistaminowa na nietolerancje pokarmowe

Zdjęcie – Niek Verlaan z Pixabay

Może Ci się także spodobać

Kobieta chora

5 sposobów na rotawirusa

  • 3 stycznia 2020
Zakażenie rotawirusami jest szczególnie uciążliwe. Silne wymioty, biegunka, ból brzucha i uczucie ogólnego rozbicia uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Tak zwana grypa żołądkowa lub grypa jelitowa wyklucza z życia nawet na kilka
amarantus

Amarantus, czyli jedna z najpożywniejszych roślin świata

  • 4 stycznia 2020
Amarantus, inaczej nazywany szarłatem, jest jednym z tak zwanych pseudozbóż, które uprawia się od tysięcy lat. Roślina jest wyjątkowo odżywcza, a jej właściwości docenili już Indianie i mieszkańcy Himalajów. W
Kobieta uprawiająca sport

Aminokwasy niezbędne dla mięśni

  • 4 stycznia 2020
Najbardziej znanymi aminokwasami są BCAA. Są one odpowiedzialne za regenerację masy mięśniowej oraz jej budowę. Składają się z izoleucyny, waliny i leucyny. Organizm jednak nie ma zdolności syntezowania tych substancji.
Migdały

Białko a redukcja tkanki tłuszczowej

  • 8 stycznia 2020
Białko to nie tylko budulec masy mięśniowej, ale także doskonały spalacz tłuszczu. Główne jego zadanie to działanie anaboliczne oraz antykataboliczne. Można dokonać podziału białek ze względu na prędkość, z jaką