Najpopularniejszym połączeniem aminokwasów jest BCAA. Działają one antykatabolicznie. Składają się z leucyny, izoleucyny oraz waliny. Aminokwasy rozgałęzione zajmują 25-35 % mięśni. Jeśli ćwiczenia są intensywne to organizm narażony jest na stratę BCAA, a co za tym idzie na uszkodzenia włókien mięśni.

Podczas dużego wysiłku fizycznego glikogen w mięśniach zostaje wyczerpany. W celu uzupełnienia go organizm sięga do rezerw cukru, czyli swoich włókien mięśniowych. Dochodzi w tedy do ich przepalenia. Aby tego uniknąć niezbędne jest stosowanie okołowysiłkowo aminokwasów.

Proces glukeneogenezy towarzyszy również osobom będącym na dietach redukcyjnych.

Aminokwasy rozgałęzione działają anabolicznie, regeneracyjnie na tkankę mięśniową, znoszą zamęczenie ośrodkowe oraz wpływają na wydolność.

BCAA można stosować w kapsułkach lub w postaci proszku. Stężenie wynosi 500 mg do 1500 mg na tabletkę. Najlepszą porą na stosowanie aminokwasów jest 4h przed treningiem i 4h po. Należy zażywać 1g\10 g MC podzielone na 2 dawki.

Zdjęcie – samer daboul z Pexels