Zdrowie

Jak uniknąć efektu jojo?

odchudzanie jojo

Większość osób choć raz się odchudzała. Utrata zbędnych kilogramów zazwyczaj okupiona jest ciężką pracą i wyrzeczeniami. Ale co zrobić, aby nie pojawił się tak nielubiany przez efekt jojo?

Podstawowy błąd to powrót do starych przyzwyczajeń. Oczywiście nie musimy już stosować tak rygorystycznej diety. Wystarczy, że wypracujemy sobie kilka zdrowych nawyków. Po pierwsze w naszym codziennym jadłospisie powinny regularnie pojawiać się świeże warzywa i owoce. Warto też jeść pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze makarony czy chleby. Unikajmy wysoko przetworzonej żywności, jest ona pełna konserwantów i zbędnych kalorii.

Starajmy się pilnować stałych godzin posiłków. Dzięki temu nasz organizm wie, że nie musi robić zapasów energii, nie gromadzi tkanki tłuszczowej. Nie zapominajmy o regularnej aktywności fizycznej. Ćwicząc, pobudzamy do aktywności włókna mięśniowe, które szybciej spalają tłuszcz.

Nie popadajmy też w przesadę. Od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na kawałek czekolady czy ulubionej pizzy. Ważne żeby zachować zdrowy rozsądek.

Zdjęcie – PublicDomainPictures z Pixabay

Sprawdź:   Dieta grejpfrutowa - ile można schudnąć oraz jaki jest jadłospis

Może Ci się także spodobać

Kobieta chora

5 sposobów na rotawirusa

  • 3 stycznia 2020
Zakażenie rotawirusami jest szczególnie uciążliwe. Silne wymioty, biegunka, ból brzucha i uczucie ogólnego rozbicia uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Tak zwana grypa żołądkowa lub grypa jelitowa wyklucza z życia nawet na kilka
amarantus

Amarantus, czyli jedna z najpożywniejszych roślin świata

  • 4 stycznia 2020
Amarantus, inaczej nazywany szarłatem, jest jednym z tak zwanych pseudozbóż, które uprawia się od tysięcy lat. Roślina jest wyjątkowo odżywcza, a jej właściwości docenili już Indianie i mieszkańcy Himalajów. W
Kobieta uprawiająca sport

Aminokwasy niezbędne dla mięśni

  • 4 stycznia 2020
Najbardziej znanymi aminokwasami są BCAA. Są one odpowiedzialne za regenerację masy mięśniowej oraz jej budowę. Składają się z izoleucyny, waliny i leucyny. Organizm jednak nie ma zdolności syntezowania tych substancji.
Migdały

Białko a redukcja tkanki tłuszczowej

  • 8 stycznia 2020
Białko to nie tylko budulec masy mięśniowej, ale także doskonały spalacz tłuszczu. Główne jego zadanie to działanie anaboliczne oraz antykataboliczne. Można dokonać podziału białek ze względu na prędkość, z jaką