Część panów zmaga się ze spadkiem poziomu testosteronu, który objawia się obniżeniem libido, zmniejszeniem sprawności seksualnej oraz problemami z utrzymaniem wagi. Jeżeli mężczyzna zauważy, że potrzebuje podniesienia poziomu męskich hormonów płciowych we krwi, może zdecydować się na dietę testosteronową. Na czym polega ten sposób żywienia?

Testosteron w normie

Utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu we krwi jest ważne dla wszystkich mężczyzn. Dieta testosteronowa zawiera dużą ilość witamin, minerałów oraz antyoksydantów. Ponadto dostarcza odpowiednią ilość kalorii, dzięki której można zachować sprawność seksualną i siłę fizyczną. Oto zasady diety testosteronowej.

1. Prawidłowa ilość kalorii w ciągu dnia

Ze spadkiem poziomu testosteronu zmagają się często panowie, którzy są na diecie odchudzającej. Niedobór pożywienia przyczynia się do ograniczenia „zbędnych” funkcji, za które organizm uznaje między innymi wytwarzanie testosteronu i utrzymanie sprawności seksualnej. Aby podnieść poziom testosteronu, powinno się zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii nawet podczas redukcji wagi ciała. Dieta 1000 kcal w przypadku mężczyzn jest złym wyborem.

2.  Prawidłowa podaż białka w diecie

Testosteron utrzymuje się w normie wyłącznie, gdy spożywa się prawidłową ilość białka. Nie może być ona zbyt niska, ani zbyt wysoka. Mężczyźni powinni przyjmować w ciągu dnia od 0,69 g do 2 g białka na każdy kilogram masy ciała. Co ważne, często panowie powinni zrezygnować z diety wegetariańskiej, gdyż połowa zjadanego przez nich białka powinna pochodzić z produktów zwierzęcych: jajek, mięsa, ryb i nabiału.

3. Zdrowe tłuszcze 

Brak tłuszczów w męskiej diecie jest najczęstszą przyczyną niedoborów testosteronu. Lekarze i dietetycy zalecają, by tłuszcze pokrywały od 20 do 35 procent zapotrzebowania kalorycznego mężczyzny. Tłuszcze powinny pochodzić głownie z ryb morskich, orzechów, oliwy z oliwek, oleju rzepakowego, lnianego i słonecznikowego oraz awokado i oliwek.

4. Węglowodany pogromcą kortyzolu

Testosteron wytwarza się w odpowiednich ilościach, gdy mężczyzna ma prawidłowy poziom kortyzolu we krwi. Nadmiar kortyzolu hamuje produkcję hormonów płciowych. Aby zahamować wytwarzanie kortyzolu, mężczyzna powinien spożywać węglowodany. Węglowodany powinny pokrywać od 40 do 60 procent zapotrzebowania energetycznego w ciągu dnia.

Zdjęcie – Free-Photos z Pixabay