Mianem diety Andersona określa się program żywieniowy, którego głównym założeniem jest niełączenie białek i węglowodanów. Stosowanie się do zasad diety pozwala zrzucić nawet 2 kg w ciągu 2 tygodni.

Szybsze spalanie kalorii

Dieta Andersona pozwala zrzucić do 2 kg w ciągu 2 tygodni, jednak zabronione jest stosowanie jej przez dłuższy czas. Jadłospis jest z tego powodu polecany pannom młodym przed ślubem, modelkom, a także jako kuracja oczyszczająca po świętach lub innym okresie obżarstwa.

W diecie Andersona unika się kawy, herbaty i alkoholu, a posiłki opiera się na warzywach, owocach i orzechach. Dietetyk Henry Anderson odkrył, że odpowiednie łączenie ze sobą pewnych produktów powoduje szybsze spalanie kalorii. Anderson wykorzystał fakt, że trawienie białek i węglowodanów wiąże się z wytwarzaniem innych enzymów, przez co łącznie obu składników w diecie spowalnia metabolizm. Łączenie protein i cukrów w jednym posiłku przyczynia się również do odkładania się toksyn w organizmie oraz powstawania uciążliwego cellulitu.

Dieta niełączenia Andersona odchodzi od zasady spożywania posiłków o określonych porach. Znacznie istotniejsze jest przestrzeganie kolejności jedzenia produktów. Po jedzenie sięga się jedynie, gdy jest się naprawdę głodnym, a je się do chwili, aż poczuje się sytość. Soki i owoce spożywa się wyłącznie na czczo, mniej więcej do godziny 12. Od godziny 12 do 16 można jeść sałatę i zielone warzywa oraz pić soki warzywne. Po godzinie 16 przez cztery godziny można jeść wszystkie produkty, by zaspokoić głód, jednak zabronione jest łączenie białek z węglowodanami. Jeżeli sięga się po mięso, ryby czy sery, zjada się je bez dodatku sosów (nawet jogurtowych), pieczywa czy makaronu. Natomiast gdy sięga się po posiłki węglowodanowe, zjada się je z warzywami.

Picie wody w diecie Andersona

Ważną zasadą diety Andersona jest picie wody, a właściwie sposób, w jaki się ją wypija. Zabronione jest picie wody w czasie posiłków oraz bezpośrednio po ich zakończeniu. Wodę należy pić małymi łykami wyłącznie między posiłkami. Dzięki temu organizm pozbywa się nadmiaru wody, obrzęków, a ciało staje się smuklejsze. Znikają uciążliwe wzdęcia brzucha, a cellulit jest mniej widoczny.

Wszystko o diecie Andersona

Co to jest dieta Andersona?

Dieta Andersona to dieta niełączenia, w trakcie której należy oddzielać węglowodany od białek.

Dla kogo jest przeznaczona dieta Andersona?

Dieta Andersona jest polecana zwłaszcza osobom z nadkwaśnością, nadciśnieniem, a także tym przemęczonym.

Jakie są zasady diety Andersona?

Dieta rozdzielna Andersona to program odchudzania, który powinno się wprowadzać stopniowo: przez pierwsze 8 dni obowiązuje tylko program poranny, z kolei przez następne 8 dni należy przestrzegać zasad programu porannego i popołudniowego, by wreszcie przejście na program całodzienny.